Εισηγήσεις συνεδρίου

Σε αυτή την ενότητα μπορείτε να περιηγηθείτε στις περιλήψεις των εισηγήσεων, όπως χωρίζονται ανά θεματική κατηγορία. Μετά την ολοκλήρωση του συνεδρίου, θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε υλικό των εισηγήσεων (διαφάνειες, βίντεο, κείμενα), όπου αυτό είναι διαθέσιμο.

Πρόγραμμα Συνεδρίου
Σύνολο εισηγήσεων
ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟ ΑΡΕΤΗΣ
Ανάργυρος Δημητριάδης, Ιδιωτικά Σχολεία ΑΞΙΟΝ Ξάνθης Το διδακτόν της αρετής στον Πλάτωνα, Πρωταγόρα, Αριστοτέλη: μία πρόταση για μία θεμελιώδη αλλαγή στη σημερινή εκπαιδευτική πράξη
Θανάσης Διαλεκτόπουλος, Δρ. Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής, Msc., Δρ. Ιστορίας, Msc. Το αρχαίο ιδεώδες για την Παιδεία και το μπόλιασμα με το Χριστιανισμό τον 4ο αι.
Χαράλαμπος Μιχαηλίδης, New York College, Σύμβουλος Ακαδημαϊκής & Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας Ο σύγχρονος ρόλος της Εκπαίδευσης
Κωστής Σιμιτσής, Δικηγόρος, Δρ. Νομικής, τέως Δήμαρχος Καβάλας Σωφρονισμός & βία: η απαγόρευση των βασανιστηρίων στο διεθνές δίκαιο
Μαρία Φωτοπούλου, Μτπ. φοιτήτρια, ΔΠΜΣ Διδακτική, Παιδαγωγική και ΤΠΕ, ΤΕΙ ΑΜΘ, Βασίλης Τσιάντος, Καθηγητής Μαθηματικών, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, ΤΕΙ ΑΜΘ & Σεβαστή Χατζηφωτίου, Αναπλ. Καθηγήτρια Κοινωνικής Εργασίας, Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης, ΔΠΘ Πλάτων και σύγχρονη εκπαίδευση στην Ελλάδα

 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ, ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ & ΔΙΑΛΕΚΤΙΚΗ
Κωνσταντίνος Γεωργιάδης, Θεολόγος-Νομικός, Δρ. Μτδρ. Δογματικής Θεολογίας ΑΠΘ, Μουσικό Σχολείο Καβάλας Προς μια Επιστήμη και ένα Σχολικό Μάθημα Θεολογίας ως “Πρώτης Φιλοσοφίας” κατά το αριστοτελικό πρότυπο
Ελένη Καραμπατζάκη, Αναπλ. Καθηγήτρια Φιλοσοφίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Σύγκρουση φιλοσοφίας και επιστημών κατά την ελληνιστική εποχή – Η περίπτωση του Ποσειδώνιου Απαμέα ή Ρόδιου
Κυριάκος Μικέλης, Λέκτορας Διεθνών Σχέσεων, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Διεθνής πολιτική και γνώση: Αποτελέσματα ενός παιδαγωγικού πειράματος δημιουργικής έκφρασης
Αργύρης Νικολαΐδης, Καθηγητής Θεωρητικής Φυσικής, ΑΠΘ Το υποκείμενο και το αντικείμενο στη διαδικασία γνώσης
Σταύρος Παπαγιάννης, Φιλόλογος, Μτπ. Παιδαγωγικής ΑΠΘ Επιστημολογικές πεποιθήσεις των φοιτητών της φιλοσοφικής σχολής για τη  φύση και τη λειτουργία της επιστήμης και της επιστημονικής γνώσης
Μαρία Παπανίκου, Δρ. Κοινωνιολογίας, Πανεπιστήμιο του Greenwich, Λονδίνο Επιστημολογικά φάσματα: μεθοδολογίες σε σύγκρουση και προεκτάσεις για τη διεπιστημονική έρευνα
Δημήτριος Σταμοβλάσης, Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα της έρευνας στη διδακτική των επιστημών: μια προσέγγιση με βάση τη Θεωρία Πολυπλοκότητας
Αθανάσιος Στογιαννίδης, Επικ. Καθηγητή Σχολικής Παιδαγωγικής και Διδακτικής Μεθοδολογίας του Μαθήματος των Θρησκευτικών, Τμήμα Θεολογίας ΑΠΘ Το επιστημολογικό υπόβαθρο του Μαθήματος των Θρησκευτικών

 

ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαρία Ζαφρανά, Ομ. Καθηγήτρια Ψυχολογίας, Παιδαγωγική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Νευροεπιστήμες και εκπαίδευση
Κωνσταντίνος Β. Δημουλάς,

Ευριπίδης Κ. Δημουλάς,

Θεοδώρα Ευ. Παπαδημητρίου,

Έλλη Βέλιου,

Χριστίνα Βαμβούρη – Ομάδα Εργασίας Ψυχοβιοαναλυτικής Έρευνας

Η γνώση του βιοψυχολογικού υπόβαθρου του παιδιού προϋπόθεση για τη μάθηση του

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Γιάννης Νικολόπουλος, Μαθηματικός – Ειδικός Παιδαγωγός, Τμήμα Ένταξης στο 1ο Γυμνάσιο Κερατσινίου, Επιμορφωτής Εκπαιδευτικών στην Ελληνογερμανική Αγωγή Διδασκαλία των Μαθηματικών σε περιβάλλον STEM για παιδιά γυμνασίου με μαθησιακές δυσκολίες
Μάριος Σκαμνέλος, Απόφοιτος ΤΕΙ Νοσηλευτικής & Τμήματος Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής, Μπτ. φοιτητής Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου με τίτλο «Παιδαγωγική της Μουσικής» Μελέτη περίπτωσης δυσλεξίας και Asperger σε μάθημα μουσικής
Μαρία Σταθάκη,

Αντιγόνη Αλβανού,

Μαρία Μαρτζούκου,

ΤΕΙ Ηπείρου, Τμήμα Λογοθεραπείας

Σύνδρομο Down: Μαθησιακές δυσκολίες και Διδακτική
Ελένη Χατζάτογλου, Ιστορικός-Φιλόλογος, Μτπ. Ειδικής Αγωγής Δυσλεξία & διάσπαση προσοχής με υπερκινητικότητα στα θρανία

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Θωμάς Βουγιουκλής, Ομ. Καθηγητής Μαθηματικών ΔΠΘ Συνεχές, Ράβδος, Διακριτό. Continuous, Bar, Discrete.
Χαράλαμπος Λεμονίδης, Καθηγητής Διδακτικής των Μαθηματικών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Οι αντιλήψεις για τη φύση των μαθηματικών και οι επιρροές στη διδασκαλία τους
Χριστίνα Μισαηλίδου, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ένα παράδειγμα ‘κινητικότητας της γνώσης’ κατά την εκπαίδευση μελλοντικών δασκάλων στη διδακτική των Μαθηματικών
Βασίλειος Σάλτας, Δρ. Διδακτικής Μαθηματικών, Επ. Συνεργάτης ΤΕΙ ΑΜΘ, ΤΕΙ ΚΜ, Συγγραφέας Κλίμακα διαβαθμισμένων κριτηρίων αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών
Μελπομένη Σταμπουλή, Δρ. Παιδαγωγικής, Διευθύντρια στο 16ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας Οι Φυσικές Επιστήμες στο σύγχρονο δημοτικό σχολείο – το παράδειγμα της Κύπρου

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Αλεξάνδρα Γερακίνη, Φιλόλογος, Εκπαιδευτικός, Μ.Δ.Ε στη Λογοτεχνία Το σύγχρονο ρεαλιστικό εφηβικό μυθιστόρημα μαθητείας και η διδακτική του αξιοποίηση
Ελένη Καραμανώλη, Υπ. Δρ. Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής ΑΠΘ Γνωστική ασυμφωνία: δόμηση ή αποδόμηση των γνωστικών τειχών
Τηλέμαχος Καλομοίρης, Φιλόλογος, Δρ. Ιστορίας ΑΠΘ Η Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843 και η παραχώρηση του πρώτου Συντάγματος της Ελλάδας. Διδακτική πρόταση για το μάθημα της Ιστορίας με αφορμή έναν ζωγραφικό πίνακα
Στυλιανή Μπάρτζου, Φιλόλογος-Αρχαιολόγος, Υπ. Δρ. Ιστορίας Τέχνης ΑΠΘ Ut pictura poesis: Λόγος και εικόνα σε σχέση αλληλεπίδρασης

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
Ζωή Γαβριηλίδου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας, ΔΠΘ Νέες τάσεις στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος
Αρχόντισσα Κωνσταντινίδου, Φιλόλογος, Μτπ. φοιτήτρια Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας Διδασκαλία της ποντιακής: Η διδακτική καινοτομία του να διδάσκεται μία διάλεκτος με εγχειρίδιο για πρώτη φορά
Ασημάκης Φλιάτουρας, Λέκτορας Ιστορικής Γλωσσολογίας ΔΠΘ Το λόγιο επίπεδο της Νέας ελληνικής: Διδακτικές προτάσεις και προοπτικές

 

ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Δημήτριος Προδρόμου, Φιλόλογος – Ιστορικός ΑΠΘ, Μτπ.φοιτητής, Διδακτική, Παιδαγωγική & ΤΠΕ, ΤΕΙ ΑΜΘ Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός και η συμβουλευτική δραστηριότητά του
Μαρία Ταρσούδη, Γλωσσολόγος, Μτπ. φοιτήτρια, ΔΠΜΣ Διδακτική, Παιδαγωγική & ΤΠΕ, ΤΕΙ ΑΜΘ Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός – αποτελεσματική διδασκαλία

 

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ
Αναστασία Τζιλίνη, Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Μονάχου Δράσεις αιτιολόγησης σε ελληνόγλωσσα επιστημονικά άρθρα: η τοποθέτηση του συγγραφέα στην υπάρχουσα έρευνα

 

ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΜΟΣ
Δημήτρης Ναλμπάντης, Χημικός Μηχανικός Η συμβολή των σκεπτικών στην αναζήτηση της γνώσης, «αδοξάστως βιούμεν»

 

ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Μαρία Κάλφα, Υπ. Δρ. Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ Η αλληλεπίδραση στη σχολική τάξη και η συμβολή της (ομαδό)συνεργατικής μάθησης στις πολυπολιτισμικές τάξεις

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Ηλίας Βαβούρας, Δρ. Φιλοσοφίας ΑΠΘ, Συγγραφέας Πολιτικός ἀνήρ ως τίς τῶν ἐπιστημόνων στον Πολιτικό του Πλάτωνα
Αλέξανδρος Ράδος, Πολιτικός Επιστήμων ΔΠΘ
Στάθης Εριφυλλίδης, Πυρηνικός Ιατρός – Πρώην Δήμαρχος Καβάλας, Γιάννης Εριφυλλίδης, Δικηγόρος, Υπ. Δρ. Νομικής, Πανεπιστήμιο Αθηνών «Συμβουλές σε έναν νέο πολιτικό». Σκέψεις για τη διδασκαλία της τέχνης της πολιτικής
Σπύρος Μακρής, Επίκ. Καθηγητής Πολιτικής Θεωρίας, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Παιδαγωγική και διδακτική της πολιτικής επιστήμης: Μία εισαγωγική προσέγγιση
Κατερίνα Χατζοπούλου, Δρ. Γλωσσολογίας, New York College, Μτδρ ΑΠΘ Περιθώρια βελτίωσης του πολιτικού συστήματος & η πολιτική ως πρώτη των επιστημών

 

Μηνάς Νιτσόπουλος, Κλινικός Ψυχολόγος – Συγγραφέας – “Παιδαγωγική & φύλο: μύθοι & πραγματικότητα